lichtreclame

Tips voor goede lichtreclame

Val nu beter op met lichtreclame

Dat buitenreclame uitstekend werkt om op te vallen met uw bedrijf, wist u waarschijnlijk al. Maar weet u wat het beste opvalt? Lichtreclame! Met lichtreclame trekt u op een unieke manier de aandacht van passanten en daarmee van potentiële klanten. Wilt u op een unieke manier opvallen, maar weet u niet zo goed hoe u lichtreclame het beste in kunt zetten? In dit blog vertellen we hoe u lichtreclame het beste kunt gebruiken voor uw onderneming.

Ben origineel!

Lichtreclame wordt door steeds meer bedrijven ontdekt. Het is nu eenmaal een eenvoudige manier om de aandacht te trekken van anderen. Maar hoe zorgt u er nu voor dat u ook echt opvalt tussen al die concurrenten die wellicht ook lichtreclame gebruiken? Het antwoord is: wees origineel! Blijf vooral dicht bij uw eigen huisstijl en identiteit en zorg ervoor dat uw lichtreclame dit uitstraalt. Hierdoor behoudt u consistentie in uw merk en blijft u origineel en helemaal uzelf.

Eenheid

Als bedrijf, en daarmee als merk, heeft u een bepaalde uitstraling opgezet. Bijvoorbeeld door middel van de kleuren die u gebruikt. Gebruik deze kleuren dan ook in uw lichtreclame. Hiermee vergroot én versterkt u de herkenbaarheid van uw onderneming. Potentiële klanten zullen de kleuren associëren met uw bedrijf. Zo zorgt u voor lichtreclame met eenheid.

Heldere tekst

Als u tekst gebruikt moet de boodschap in één oogwenk duidelijk zijn. Dit is omdat het contactmoment met voorbijgangers er kort is. Lichtreclame moet dus direct duidelijk maken dat het om uw bedrijf gaat. Maak tekst dus niet te lang en gebruik de naam van uw bedrijf met het logo in de lichtreclame. Goede lichtreclame is kort én krachtig.

Opvaltechnieken

Hoe sneller en beter uw tekst duidelijk is, hoe meer effect uw lichtreclame heeft. Om dit te bewerkstelligen, hebben we een paar technieken op een rij gezet:
  • Goed leesbaar lettertype. Gebruik bij voorkeur dikgedrukte letters die niet schuin staan. Deze zijn het beste leesbaar
  • Voldoende afstand tussen de letters. Ook wel spatiëring genoemd. Dit zorgt ervoor dat het geen brei wordt en het goed te lezen is.
  • Kleurencontrast. Met een goede kleurencombinatie is de tekst ook van een grotere afstand goed te lezen.
We hopen dat u met deze tips met lichtreclame aan de slag kunt. Wilt u meer tips en tricks? Laat het ons gerust weten via het contactformulier in.